Wyniki konkursu „Biznes dla Środowiska”
Odsłon - 607
GOSC
autor:
2014-12-10

30 listopada, w trakcie uroczystej ceremonii, Europejski Komisarz ds. środowiska, gospodarki morskiej i rybołówstwa, Karmenu Vella, ogłosił zwycięzców tegorocznej edycji konkursu Europejskie Nagrody „Biznes dla Środowiska”.

Nagrody przyznawane są firmom, które w swoich działaniach łączą rozwój z odpowiedzialnym podejściem do środowiska naturalnego. Wyróżnienia dotyczyły pięciu kategorii: zarządzanie, produkt i usługi, procesy innowacyjne, biznes i bioróżnorodność oraz międzynarodowa współpraca biznesowa. W gronie tegorocznych zwycięzców znalazły się zarówno duże korporacje, jak i małe i średnie przedsiębiorstwa:

  • Eczacıbaşı Yapı Gereçleri (Turcja), wiodący producent ceramiki łazienkowej i płytek, w kategorii zarządzanie
  • EcoNation (Belgia), firma dostarczająca rozwiązania oświetleniowe, w kategorii produkt i usługi
  • Daimler AG (Niemcy), przedsiębiorstwo motoryzacyjne, w kategorii procesy innowacyjne
  • Interface Nederland BV (Holandia), największy światowy projektant i twórca wykładziny dywanowej płytkowej, w kategorii międzynarodowa współpraca biznesowa
  • Red Eléctrica de España (Hiszpania), operator energii elektrycznej, w kategorii biznes i bioróżnorodność

 

Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że ochrona środowiska ma kluczowe znaczenie dla utrzymania przewagi konkurencyjnej w Europie. Kapituła konkursu Europejskie Nagrody „Biznes dla Środowiska” dostrzegła najlepszych spośród pionierów w tym zakresie, wyróżniając firmy znajdujące się w czołówce działań ekologiczno-innowacyjnych. Chciałbym osobiście pogratulować wszystkim nagrodzonym zwycięzcom - powiedział komisarz Karmenu Valla w trakcie wręczania nagród. 

Sektor towarów i usług ekologicznych stale się rozwija, nawet pomimo niedawnego kryzysu gospodarczego. Rozszerzenie rynku globalnego daje eko-przemysłowi, oprócz szerszego popytu w Unii Europejskiej, nadzieję na znaczny wzrost potencjału eksportowego poza nią. Na całym świecie prowadzonych jest również coraz więcej kampanii edukacyjnych mających na celu uświadomienie społeczeństwu znaczenia zachowań proekologicznych w życiu codziennym. Jedną z nich jest prowadzona od 2011 roku przez Komisję Europejską kampania „Generation Awake” zachęcająca Europejczyków do przeanalizowania nawyków konsumpcyjnych oraz ich konsekwencji dla środowiska, zasobów naturalnych, jakości życia, zdrowia i dobrobytu. Dwa lata temu kampania koncentrowała się na zużyciu wody, w tym roku główny nacisk położono na efektywniejsze gospodarowanie odpadami, będące jednym z kluczowych warunków osiągnięcia celów gospodarki ekologicznej.


Wyślij Do druku Dyskutuj

Dodaj komentarz

Autor

Komentarz (do 1500 znaków)

Komentarze uzytkowników niezalogowanych są moderowane. Usuwane będą komentarze: nie odnoszące się do tresci artykułu, zawierające obraźliwe i wulgarne słowa.



Kod z obrazka obok wpisz w poniższe pole

Warto zobaczyć

 boksy tekstowe
Reklamuj się na tej
stronie
Płać za kliknięcie
To groszowa sprawa
www.gartija.pl/boksy.html