Wywożenie śmieci wymaga czterech zezwoleń i wpisu do rejestru
Odsłon - 1049
eGartia
autor:
2007-08-14

Rozpoczęcie wywożenia śmieci, tej stosunkowo prostej działalności, nie powinno sprawiać przedsiębiorcom problemów. Tymczasem już na początku może do niej zniechęcić wcale nie przykry zapach, ale konieczność uzyskania przynajmniej trzech, a nawet czterech zezwoleń

Kilka lat temu przedsiębiorcy wystarczało jedno zezwolenie z gminy. Jednak po kolejnych nowelizacjach ustawy o porządku i czystości w gminach przestało ono wystarczać. Trzeba wystąpić o zezwolenia i zaświadczenia nie tylko do gminy, ale i do starosty. I jeszcze wpisać się do rejestru prowadzonego przez głównego inspektora ochrony środowiska.

Przedsiębiorcy, którzy zajmują się obsługą mieszkańców w zakresie wywozu odpadów komunalnych, występują o zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych w gminach, na terenie których zamierzają prowadzić działalność. Muszą przy tym spełnić nie tylko wymagania ustawy o czystości i porządku w gminach (DzU z 2005 r. nr 236, poz. 2008 ze zm.), ale i gminne przepisy, niekiedy znacznie bardziej uciążliwe dla firm niż ustawowe (pisaliśmy o tym w DF z 24 lipca w artykule "Firmy śmieciowe tylko z zezwoleniem").

Wniosek o zezwolenie z gminy musi zawierać:

Ponadto odbierający śmiecie podają:

Załączają też dokument potwierdzający gotowość przyjęcia odpadów.

Czytaj cały artykuł

Żródło - Rzeczpospolita (www.rzeczpospolita.pl)


Wyślij Do druku Dyskutuj

Dodaj komentarz

Autor

Komentarz (do 1500 znaków)

Komentarze uzytkowników niezalogowanych są moderowane. Usuwane będą komentarze: nie odnoszące się do tresci artykułu, zawierające obraźliwe i wulgarne słowa.



Kod z obrazka obok wpisz w poniższe pole

Warto zobaczyć

 boksy tekstowe
Reklamuj się na tej
stronie
Płać za kliknięcie
To groszowa sprawa
www.gartija.pl/boksy.html