Jak Black Point poluje na słonie
Odsłon - 450
GOSC
autor:
2008-05-09
 

Kartridże wyrzucane do śmieci to kłopot aż na 400 lat. Ale na szczęście można ich wielokrotnie używać. Dlatego Black Point odzyskuje z rynku ponad milion pustych kartridży rocznie. Taka ilość waży 350 ton – prawie tyle, ile sześćdziesiąt pięć słoni.

BLACK POINT S.A., producent i dystrybutor materiałów eksploatacyjnych do drukarek wraz ze swoją spółką córką Eco Service postawił na biznes, w którym zwraca uwagę na dbałość o środowisko naturalne. – Działania na rzecz ochrony środowiska są częścią naszej strategii - wyjaśnia Kamila Yamasaki, prezes Black Pointa. – Przy produkcji kartridży łączymy elementy pochodzące z recyklingu z nowymi komponentami, równocześnie gwarantując wysoką jakość i wydajność produktów – dodaje. Puste pojemniki po kartridżach – zamiast na wysypiska śmieci, gdzie zalegałyby 400 lat – trafiają na linię produkcyjną firmy. – Na tym etapie także staramy się myśleć o środowisku – mówi prezes Yamasaki. Dlatego jedna z ostatnich inwestycji firmy to rozbudowa linii do produkcji kartridży laserowych. Linia wyposażona jest w innowacyjne filtry, dzięki którym niemal do zera ograniczona została emisja zanieczyszczeń powstających w trakcie produkcji. – Zainwestowaliśmy ponad pół miliona złotych w te rozwiązania. Pozwalają one realnie zmniejszyć ilość zanieczyszczeń, a także poprawiają warunki pracy – wyjaśnia Kamila Yamasaki.

Jedną z ekologicznych inwestycji Black Pointa jest również przyzakładowa podczyszczalnia ścieków. Trafia do niej woda zużyta przy oczyszczaniu kartridży atramentowych na wstępnym etapie produkcji. Dzięki niej ścieki poprodukcyjne zakładu spełniają ostre normy zanieczyszczeń przemysłowych i mogą być wprowadzane do urządzeń kanalizacyjnych. Działania Black Pointa w tym zakresie potwierdza certyfikat ISO 14001:2004. Firma zdobyła go w 2006 roku. Z kolei w tym roku przeszła audyt recertyfikacyjny, który potwierdził, że działania, jakie firma podejmuje w kwestii ekologii, są zgodne ze standardami.

Jednak spółka nie ogranicza swoich działań jedynie do rozwiązań w technologicznych. Od kilku lat jej pracownicy biorą udział w projekcie wewnętrznej segregacji odpadów. Każdy dział ma na wyposażeniu pojemniki na odpady takie jak papier, plastik, szkło. W rezultacie firma zmniejszyła ilości odpadów komunalnych oddawanych na wysypisko. – Przekonaliśmy pracowników, że warto wyrobić sobie nawyk segregowania odpadów. Zyskujemy podwójnie – chronimy środowisko i jeszcze na tym oszczędzamy – wyjaśnia Kamila Yamasaki.

 

Informacje o firmie

Spółka BLACK POINT S.A. to krajowy producent i dystrybutor materiałów eksploatacyjnych do urządzeń drukujących. Firma działa od 20 lat. Każdego roku dostarcza na rynek ponad milion produktów. W ofercie ma już 270 rodzajów produktów m.in. tonery, atramenty, taśmy i rolki do faksów. Flagową pozycją w ofercie firmy jest seria tonerów Black Point Plus. Firma jest tegorocznym laureatem nagrody Jakość Roku 2007 w kategorii produkcja, przyznawanej przez redakcję Gazety Prawnej wraz z Polskim Centrum Badań i Certyfikacji. Laureat godła Firmy Przyjaznej Klientowi” (2005 r. i 2007 r.) oraz nagrody „Wehikuły czasu” (2007 r.) przyznawanej przez Gazetę Prawną za dynamiczny rozwój i wiarygodność finansową. Obecnie firma zatrudnia prawie 160 pracowników i współpracowników. Siedziba firmy znajduje się w Bielanach Wrocławskich.


Wyślij Do druku Dyskutuj

Dodaj komentarz

Autor

Komentarz (do 1500 znaków)

Komentarze uzytkowników niezalogowanych są moderowane. Usuwane będą komentarze: nie odnoszące się do tresci artykułu, zawierające obraźliwe i wulgarne słowa.



Kod z obrazka obok wpisz w poniższe pole

Warto zobaczyć

 boksy tekstowe
Reklamuj się na tej
stronie
Płać za kliknięcie
To groszowa sprawa
www.gartija.pl/boksy.html