Zmiany w ewidencji złomu metalowego |
Z dniem 25 lipca 2004 b.r., w związku z nowelizacją ustawy o odpadach, recyklerzy zajmujący się skupem metali oraz osoby prowadzące punkty skupu metali zostali zobowiązani do prowadzenia dodatkowej ewidencji obrotu odpadami metali. Oprócz dotychczasowych dokumentów określonych ustawą o odpadach i rozporządzeniem Ministra Środowiska w sprawie wzorów dokumentów stosowanych na potrzeby ewidencji odpadów, posiadacz odpadów jest zobligowany do wypełniania formularza przyjęcia odpadów metali.
Formularz przyjęcia odpadów metali należy sporządzać w dwóch kopiach po jednej dla przekazującego i przyjmującego. Składa się on z dwóch części. Pierwsza zawiera dane personalne osoby przekazującej odpady, natomiast w drugiej wpisywane są dane dotyczące przekazywanych odpadów. Gotowy dokument powinien zostać podpisany zarówno przez przyjmującego jak i przekazującego odpady. Należy również pamiętać, iż osoba przekazująca odpady metali jest obowiązana do okazania dokumentu tożsamości. Istotnym elementem ewidencji jest kolejne numerowanie dokumentów oraz przechowywanie przez okres 5 lat, licząc do końca roku kalendarzowego, w którym je sporządzono.
Wzór tego dokumentu został określony rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 30.08.2004 w sprawie wzoru formularza przyjęcia odpadów metali. Gotowy wzór formularza mozna znaleźć w Dz. U. Nr 197, poz. 2033.
Warto zobaczyć