Odpady z reklam do odzysku |
Sejm przyjął zmiany ustawy o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i opłacie depozytowej.
Zgodnie z nowelizacją, obowiązkiem odzysku i recyklingu objęte zostaną: materiały reklamy komercyjnej, katalogi handlowe, akumulatory niklowo-żelazowe i inne elektryczne wielkogabarytowe.
Dodatkowo przepisy obejmą większą liczbę podmiotów gospodarczych (np. przedsiębiorców prowadzących działalność usługową, w wyniku której powstają odpady).
Wprowadzone zostaną nowe zasady potwierdzania czynności takich jak odzysk i recykling. Ministrowie środowiska i finansów upoważnieni zostaną do określenia odpowiedniego wzoru dokumentu i szczegółowych zasad jego wystawiania. Odrębnie dokumentowane będą czynności odzysku i odrębnie czynności recyklingu, przy czym jeden z egzemplarzy dokumentu potwierdzającego te czynności przekazywany będzie do wojewódzkiego inspektora ochrony środowiska. Określone zostały również sankcje karne za odmowę wydania takiego dokumentu, podawanie w nim informacji nierzetelnych lub nieprzekazanie egzemplarza wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska.
Posłowie zdecydowali również, że opakowania wielomateriałowe nie będą traktowane jako oddzielna kategoria, a całą ich masę zaliczać się będzie do tego rodzaju materiału, którego zawartość w masie opakowania jest największa.
Nowelizacja przewiduje ponadto, zaostrzone wymogi w stosunku do organizacji odzysku.
Nowelizacja trafi do Senatu
Warto zobaczyć