Portal branży recykling, odpady, ochrona środowiska - gartija.pl

forum dyskusyjne

pytaj, ... odpowiadaj, ... dyskutuj , daj się poznać innym jako fachowiec w branży

Aby prawidłowo korzystać z serwisu, należy włączyć w przeglądarce obsługę JavaScript.
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy jej producenta.
Działy tematyczne

Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2011-12-29 13:28
Odsłony - 2798
Edek
Witam proszę o pomoc ponieważ nie mam bladego pojęcia jak ugryźć temat. Wiem, że obowiązek jest i na tym kończy się moja wiedza Czytam te rozporządzenia ale nie wiem co tyczy się mojej działalności.

Prowadzę dość spore biuro.
Dla których z poniżej wymienionych odpadów powinienem prowadzić ewidencję??
Jaki kod odpadów powinienem przypisać tym wymienionym poniżej??

Poza odpadami komunalnymi typowymi dla gospodarstw domowych przekazywanymi do kontenerów spółdzielni mieszkaniowej mamy jeszcze:
1. Zużyty sprzęt komputerowy – oddawany do utylizacji
2. Meble – przekazywane na miejskie wysypisko lub przekazywane osobom trzecim do dalszej eksploatacji
3. Tonery – oddawane do utylizacji
4. Świetlówki – oddawane do utylizacji
5. Baterie – posiadamy pojemnik przekazany nam przez firmę zajmującą się usługami komunalnymi, która raz w miesiącu (lub częściej) odbiera jego zawartość.
Baterie w pojemniku pochodzą nie tylko z naszej działalności, korzystają z niego również nasi klienci
6. Odpady po remontach - przekazywane na miejskie wysypisko śmieci.
7. Dokumenty archiwalne przekazywane do niszczenia - czy to wogóle traktowane jest jako odpad??
Jak powinienem oejść się z tymi odpadami, żeby działać zgodnie z wymogami??
Z góry dzięuję za pomoc

wątek zamknięty

Obserwuj wątek

Oferty biznesowe związane z tematem wątku dyskusji

Odpowiedzi

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2011-12-29 13:32:37
GOŚĆ
Przy niektórych odpadach piszesz "oddawane do utylizacji" co konkretnie masz na myśli?
Oddajesz do firmy masz na to KPO ?
Czy też np świetlówki zabiera firma zajmująca się konserwacją oświetlenia ?

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2011-12-29 14:11:13
Edek
Zbierama KPO do tej pory mam głównie za tonery. Ale mam trochę świetlówek do oddania. Rozumiem że KPO wystawiają na każdą grupę odpadu oddzielnie?

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2011-12-29 15:31:55
GOŚĆ
KPO wystawiasz Ty, na każdy rodzaj odpadu (kod odpadu) oddzielnie.

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2011-12-29 16:07:28
GOŚĆ
Do tej pory jak oddawałem tonery dostawałem kartę przekazania odpadu od firmy która je odebrała. Karta wygląda poprawnie i zawiera wszelkie informacje nt. tego kto od kogo odebrał w jakiej ilości.
Z KPO nie problem mogę wystawiać je sam jeśli taki mam obowiązek nie bardzo mam pomysł jak określać np wagę zużytego tonera.
No i nadal nie wiem co z całą resztą.

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2012-01-02 11:39:01
GOŚĆ
Witam, dokumenty archiwalne do czasu zniszczenia nie są odpadem, więc jeśli niszczy je profesjonalna firma to nie potrzebujesz KPO - temat konsultowałam z MŚ. Co do pozostałych odpadów, prawdopodobnie powinieneś złożyć informację do urzędu o wytwarzanych odpadach oraz o sposobach gospodarowania wytworzonymi odpadami (art. 17 ustawy o odpadach ). Następna sprawa to sprawozdawczość w tym zakresie raz na rok (do 15 marca) do Urzędu Marszałkowskiego. Niewiele osób wie, że równiez odpady surowcowe (papier, plastik, szkło) w przypadku przedsiębiorców powinny być uwzgledniane w ilościach wytwarzanych odpadów w grupie 15 - przekonałam się o tym na "własnej skórze". Co do kodów odpadów polecam katalog odpadów: baterie, świetlówki , sprzęt komputerowy grupa 16, meble można w grupie 20 (odp. komunalne - kpo nie potrzeba). Jesli chodzi o odpady z remontów, to jeśli wykonuje remont firma zewnętrzna, to powinna wszystko zabrać, ponieważ jes ich wytwórcą.

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2012-01-03 08:34:06
Edek
Dziękuję bardzo za informację.
Chciałabym jeszcze dopytać co z tymi bateriami ponieważ tak jak już pisałem wcześniej posiadamy pojemnik przekazany nam przez firmę zajmującą się usługami komunalnymi, która raz w miesiącu (lub częściej) odbiera jego zawartość.
Baterie w pojemniku pochodzą nie tylko z naszej działalności, korzystają z niego również nasi klienci

I jeszcze jedno pytanie jak szacować wagę jakiegokolwiek odpadu. Nie posiadam wagi, a masę odpadu powinienem podać.

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2012-01-03 09:57:24
GOŚĆ
Na baterie potrzebna jest również KPO, a co do wagi odpadów, to na niektórych urzadzeniach może być informacja dot. wagi, można również dogadać się z firmą odbierajacą odpad aby u siebie go zważyła i wtedy wystawić KPO (możliwa jest karta wystawiana raz na miesiąc dla danego rodzaju odpadu).

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2012-01-04 14:21:15
GOŚĆ
Czytałem też coś o planach gospodarowania odpadami które wymagają zgłoszeń.
Czy w związku ze zbieraniem tych bateri powinienem pisać jakiś plan, czy to już powinna mieć opisane firma która postawiła u nas ten pojemnik?

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2012-01-10 13:00:46
GOŚĆ
Ty z tego co zrozumialam wytwarzasz odpad więc obowiazuje tylko to co pisałam. Firma zbierająca ma troche inne obowiązki, które również wynikają z ustawy o odpadach.

Re: Gospodarka odpadami w biurze - problem

Wysłany - 2012-01-17 10:31:05
GOŚĆ
Przedkładasz informacje o wytwarzanych odpadach i prowadzisz dla nich ewidencję [KEO/PKO/zestawienie roczne]. Z tych, które wymieniłeś
1. Zużyty sprzęt komputerowy – 160214
3. Tonery – 160216
4. Świetlówki – 16 02 13*
5. Baterie – 160604


"Baterie - posiadamy pojemnik przekazany nam przez firmę zajmującą się usługami komunalnymi, która raz w miesiącu (lub częściej) odbiera jego zawartość.
Baterie w pojemniku pochodzą nie tylko z naszej działalności, korzystają z niego również nasi klienci. "
W przypadku baterii musisz to jakoś rozdzielić. Osobno biurowe, które podlegają ewidencji a osobno zebrane w ramach idei poszanowania środowiska. Postępowanie, które opisałeś jest prawidłowe dla tej drugiej grupy.


Jako odpady komunalne, których zgłaszać nie trzeba, należałoby zaliczyć 2. Meble – przekazywane na miejskie wysypisko lub przekazywane osobom trzecim do dalszej eksploatacji

"7. Dokumenty archiwalne przekazywane do niszczenia - czy to wogóle traktowane jest jako odpad??"Nie, to jeszcze nie jest odpad,
"6. Odpady po remontach - przekazywane na miejskie wysypisko śmieci."Jeśli po firmie budowlanej/remontowej to nie jest Twój odpad, niech oni się zajmą jego zagospodarowaniem.
Poz.A

W tym miejscu mogą być prezentowane oferty biznesowe związane z tematek wątku dyskusji

Ilość rekordów 1 do 10 z 10



Wątek zamknięty

ODPADY, RECYKLING - Wszelkie prawa zastrze�one
 
 
 
 
 
 
 
EKO Partnerzy