Witam,
zajmuję się wdrażaniem ISO 14001 w swojej firmie. Utknęłam trochę na temacie odpadu niebezpiecznego jakim są świetlówki.
Mamy podpisaną umowę z firmą zewnętrzną na serwis związany z świetlówkami, czyli przyjeżdzją na zgłoszenie, wymieniają, zabierają ze soba odpad i wyjeżdżają. My płacimy tylko fakturę za usługę.
Wytwórcą odpadu jest ta firma (odpad powstaje w wyniku usługi jaka nam świadczy). Wiemy również, że firma ta oddaje zużyte świetlówki do hurtowni, w której je zakupiła.
Czy w związku z powyższym powinniśmy wymagać od nich zgłoszenia do rejestru ze względu na transport odpadu?
Podobnie jest z firmą, która wymienia olej w sprężarce i zdaje przepracowany olej do firmy posiadającej odpowiednie uprawnienia.
Czy od nich również powinniśmy wymagać zgłoszenia ze względu na transport?
Problem polega na tym, że dobrze nam się układa współpraca z tymi firmami, ale nie są one zarejestrowane.
Czy w świetle prawa popełniamy wykroczenie?
Będę wdzięczna za podpowiedź jak sobie poradzić z tym tematem.