Jeżeli jest napisane, że ewidencja odpadów obejmuje:
- kpo
- keo
to dla mnie jest to jednoznaczne, że prowadzenie takiej ewidencji oznacza posiadanie u siebie jednego i drugiego dokumentu. Jeżeli napisane byłoby, że ewidencja odpadów obejmuje conajmniej KEO to owszem, ale jasno z ustawy wynika, że i to i to.
Art. 36 ust 7
Posiadacz odpadów, który przejmuje odpad od innego posiadacza, jest zobowiązany potwierdzić przejęcie odpadu na karcie przekazania odpadu WYPEŁNIONEJ przez posiadacza, który przekazuje ten odpad.
Dla mnie wypełniona KPO to taka kompletna tj. włącznie z podpisem i pieczątką wystawcy. Z powyższego artykułu wynika, że innej potwierdzać nie wolno.
Art. 36 ust 8
Kartę przekazania odpadu w odpowiedniej liczbie egzemplarzy - po jednym dla każdego z posiadaczy(...)
Wg mnie to oznacza, że każdy powinien mieć KPO. Ustawodawca nie napisał tego tak sobie, żeby sporządzać 2-3 egzemplarze i trzymać je u siebie czy wyrzucać.
Dalej czytam, że KPO i KEO należy przechowywać przez 5 lat i udostępniać na żądanie organów przeprowadzających kontrolę.
Wszystko, jak dla mnie, przemawia za jednym - o czym pisałam wcześniej.