Witam,
Prowadzę sprzedaż m.in. baterii i świetlówek kompaktowych. Posiadam pojemnik na zużyte baterie, w którym jest ich kilka sztuk. Z tego co wiem mam obowiązek przyjmować od klientów zużyte świetlówki 1 za 1. Nie miałem jednak do tej pory takiej sytuacji. Klientom indywidualnym nie potwierdzam przyjęcia żadnym dokumentem, natomiast firmie powinienem wystawić KPO?
Według rozporządzenia w sprawie rodzajów odpadów lub ich ilości, dla których nie ma obowiązku prowadzenia ewidencji odpadów wydaje mi się, że nie mam obowiązku prowadzenia tej ewidencji.
Proszę o odpowiedź czy powinienem prowadzić ewidencję, wystawiać kpo dla firm.
Co jeśli powstanie u mnie odpad - kaseta od drukarki laserowej? Czy będzie to 08 03 18, którego można nie ewidencjonować jeśli jest mniej niż 100 kg rocznie, czy też będzie to 08 03 17 albo 16 02 15 i wtedy będę musiał prowadzić uproszczoną ewidencję i roczne sprawozdanie? Czy też powinienem już je robić obecnie?