A jak się ma do tego wspomniany powyżej Art. 3 ust 13 Ustawy o odpadach?
To nie jest tak do końca, że zarządca nieruchomości pozbyje się problemu odpadów przedstawiając umowę najmu. To byłoby zbyt proste.
Wyobraź sobie, że firma odbierająca odpady komunalne od powyżej wspomnianej wspólnoty, znajduje w pojemniku odpady medyczne. Czy to takie jednoznaczne, że pochodzą one z gabinetu lekarskiego znajdującego się w budynku wspólnoty?
Gabinet, owszem, musi mieć stosowne umowy, pozwolenia itp..., ale nie musi informować zarządcy nieruchomości czy takowe posiada czy nie.
Dlatego wg mnie powinno się sporządzić umowę, która określi zasady gospodarowania odpadami pomiędzy wspólnotą a gabinetem, wykluczające odpowiedzialność wspólnoty.
Najlepiej wykluczające możliwość wspólnego wywozu śmieci.
Niech gabinet lekarski sporządzi odrębne umowy z firmami wywożącymi odpady komunalne i niech ma osobne pojemniki. Na pozostale odpady niekomunalne gabinet będzie musiał posiadać Karty przekazania odpadu i tutaj już nie ma mowy o odpowiedzialności wspólnoty.