Witajcie, mam poważny problem i potrzebuje waszej pomocy.
Nareszcie po wielu latach udało mi się dostać pracę w charakterze spec.ds.ochrony środowiska. Problem polega na tym że zupełnie nie wiem co i jak, mimo że tak na poważnie 11 lat wszystkich moich szkół dotyczyło ochrony środowiska. W zakładzie w którym zaczęłam pracę od lat nikt nie zajmuję się opłacaniem ani monitorowaniem powstających odpadów. Mam 40kodów różnych odpadów stałych, zaczynając od azbestu kończąc od pyłu oraz emisji, przy czym te ost. dopiero muszę zidentyfikować! Tyle tylko szczęścia że ktoś dobry zbierał karty odbioru odpadów. I to na tyle co jest, intuicja mówi mi że to za mało!
Pytania są następujące:
- co najpierw? do kogo się zwrócić o zapytania co do płatności i na jakich zasadach?
- za co się płaci?
- czy tymczasowe składowanie odpadów na terenie zakładu jest płatne czy nie?
- co jest mi potrzebne, jakieś raporty? Czyli jakie i do kogo?
- jaki kod jak składować?
- jakie normy?
- jakie DZ.U?
Wiem że najlepsze byłoby szkolenie, a na nie, nie ma co liczyć, no chyba że wyłożę 500zł z własnej kieszeni.
Tylko proszę Was, odpowiedz typu pisze w normie, to nic mi nie mówi, jak już to dokładnie nr, raport - jaki. Od trzech dni siedzę w przepisach, ale za wiele tego jest i już nie wiem, czy to co czytam dot. dokładnie tego co powinnam wiedzieć.
Z góry dzięki za kompetentną podpowiedz, jak dla mnie na wagę złota.
Pozdrawiam