Ewidencja odpadów
Każdy kto faktycznie włada odpadami (wytwórca odpadów, inna osobę fizyczna,
osoba prawna lub jednostka organizacyjna); domniemywa się, że władający
powierzchnią ziemi jest posiadaczem odpadów znajdujących się na nieruchomości
; jest obowiązany do prowadzenia ich ilościowej i jakościowej ewidencji
zgodnie z przyjętym katalogiem odpadów i listą odpadów niebezpiecznych;
ewidencja ta w przypadku posiadacza odpadów, który prowadzi działalność
w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów, powinna obejmować sposoby
gospodarowania odpadami, a także dane o ich pochodzeniu i miejscu przeznaczenia.
- W przypadku odpadów komunalnych ewidencję prowadzą podmioty, o których mowa w art. 7 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 60, poz. 369 i Nr 121, poz. 770 oraz z 2000 r. Nr 22, poz. 272).
- Obowiązek prowadzenia ewidencji odpadów nie dotyczy osób fizycznych i jednostek organizacyjnych,
niebędących przedsiębiorcami, które wykorzystują odpady na własne potrzeby.
- Ewidencję, o której mowa w ust. 1, prowadzi się, z zastrzeżeniem ust. 5, z zastosowaniem następujących dokumentów ewidencji odpadów:
- karty ewidencji odpadu, prowadzonej dla każdego rodzaju odpadu odrębnie,
- karty przekazania odpadu.
- Posiadacz odpadów prowadzący działalność wyłącznie w zakresie transportu odpadów prowadzi ewidencję z zastosowaniem tylko karty przekazania odpadów
|