Portal branży recykling, odpady, ochrona środowiska - gartija.pl

forum dyskusyjne

pytaj, ... odpowiadaj, ... dyskutuj , daj się poznać innym jako fachowiec w branży

Aby prawidłowo korzystać z serwisu, należy włączyć w przeglądarce obsługę JavaScript.
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy jej producenta.
Działy tematyczne

Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-11 11:55
Odsłony - 1722
GOŚĆ
Witam Was

Co proponujecie w takiej sytuacji?
Zacząłem pracę w firmie, która miała przerwę w uiszczaniu opłat środowiskowych. Czy powinienem nadrobić braki i wysłać kilka sprawozdań za jednym razem do Urzędu Marszałkowskiego (na koniec stycznia przyszłego roku) i wpłacić na konto zaległą kwotę. Czy może lepiej zrobić aktualne sprawozdanie i się nie przejmować?
Jestem świadom kar jakie można zapłacić.
Jak UM może zareagować na sprawozdania z kilku lat dostarczone jednorazowo??

Jak się do tego ustosunkujecie??

Pozdrawiam
Odpowiedz na tę wiadomość
Obserwuj wątek
Odpowiedzi

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-11 15:29:50
GOŚĆ
proponuje moim zdaniem, wysłać zaległe sprawozdania.
opłaty należy uiścić wraz z odsetkami...i pewnie nie obejdzie się bez sprostowania dlaczego to nie zostało wcześniej zrobione...ale to moje subiektywne zdanie.
pozdrawiam.

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-11 17:18:16
Oczywiście, ze trzeba zaległe wysłać i uiścić opłaty z odsetkami. Nie trzeba się tłuczacyż z powodó, które spowodowały, że nie były wykazy przesyłane ani nie były opłaty wnoszone ;-) Odsetki "załatwiają" te tłumaczenia.
Nie ma co czekać. Jeśli będziecie czekać, firma może zapłacić dodatkowo - ew. koszty wezwań i koszty postępowania egzekucyjnego. A po co skoro i tak trzeba zapłacić? Ale jeśli macie zaległości z ostatniego kwartału 2002 i z 2003 roku to można te 20 dni próbować przetrzymać - przedawnią się opłaty za te okresy...
Złożenie jakiegokolwiek wykazu, jestem pewien, "przypomni" urzędowi, że macie zaległość i na pewno postępowaie stosowne zostanie wszczęte... A wtedy już nawet koniec roku nie uratuje was przd płaceniem za tamte okresy ;-)

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-11 22:42:02
GOŚĆ
Ja również jestem zdania, że wysłanie sprawozdania spowoduje wzrost zainteresowania UM.
Jedno jest pewne, że trzeba mieć sprawozdania za 5 lat. W przypadku kontroli Inspektoratu brak sprawozdań spowoduje nałożenie sporych kar, które na pewno będą wieksze niż ewentualne uregulowanie zaległości.
Poza tym lepiej wcześniej uregulować wszelkie obowiązki nałożone przez państwo w tym zakresie, w końcu obowiązki wynikające z POŚ są tak samo ważne jak np. ustawowe obowiązki kadrowe czy księgowe.

Życzę wytrwałości w wypełnianiu formularzy ;-))

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-12 08:49:41
GOŚĆ
Zgadzam się ... póki nic się nie składa ... nie ma tematu.... raz sie złoży... UM z pewnością sie nie odczepi i zapyta o poprzednie lata....

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-12 10:37:42
GOŚĆ
Macie rację. Skąd mam wziąć wartości odsetek, które muszę uwzględnić w sprawozdaniach??

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-12 11:49:08
GOŚĆ
Np tu:

http://www.bankier.pl/firma/podatki/narzedzia/kal_podatkowy/

Pamiętaj... w sprawozdaniach wpisujesz kwoty nominalne...niezawierające wartości odsetek

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-12 23:42:22
Od księgowej :-)
Zasdy dotyczące wnoszenia opłat za korzystanie ze środowiska reguluje Ordynacja podatkowa - także wysokość odsetek, które podawane są co jakiś czas w Dzienniku Ustaw. Dobre serwisy finansowe czy gospodarcze także to publikują na swoich stronach, Infor ma nawet fajny program/kalkulator odsetek i innych rzeczy ;-)

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-15 16:56:50
GOŚĆ
Dziękuję Wam za porady.
Czy odstetki mają być uwzględnione na konkretnym formularzu?
Jak to powinno wyglądać??

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-15 17:35:39
na formularzu są opłaty...
odsetki nie są opłatami - są sankcją za zwłokę. no i nie są kosztem, od dochodu się je odlicza, wiec z tego powodu chociażby nie można ich łączyć. ale na przelewie jak najbardziej ;)

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-16 14:55:21
GOŚĆ
ok Wlo dzięki
Więc wyprowadzam zaległości, do pisma przewodniego dołączam brakujące sprwozdania i informuję o odsetkach. Następnie wysyłam przelew uwzględniający opłaty i odsetki.

W przepisach nie ma wzmianki jak się powinno postępować w takich przypadkach, więc równie dobrze UM może odpuścić, ale może też, mówiąc kolokwialnie doczepić się i żądać stosownych wyjaśnień.

Ja mam nadzieje, że potraktują odsetki jako "zadośćuczynienie" za brak spełnienia obowiązków w tym zakresie.

pozdro dla Was

Re: Sprawozdania - potrzebna rada

Wysłany - 2008-12-16 22:12:19
Jest wszystko - poczytaj Ordynację podatkową, do której odsyła POŚ w tym zakresie ;-)

Ilość rekordów 1 do 11 z 11

UWAGA!!! - zanim wypełnisz formularz przeczytaj uważnie

info

REGULAMIN

Nazwy pól wymaganych zostały pogrubione

Autor -
(identyfikator do 12 znaków)

Jeśli chcesz by inni użytkownicy serwisu mogli się z Toba skontaktować - zarejestruj się

Temat(do 60 znaków)
Treść (do 1500 znaków)
nie może zawierać danych kontaktowych, email, www, ofert biznesowych
Kod z obrazka wpisz w poniższe pole

Twój wpis zostanie opublikowany po akceptacji treści przez administratora

Jedynie wpisy użytkowników zarejestrowanych publikowane są na forum bez koniecznej akceptacji administratora. Nie zwalnia to jednak z koniecznosci stosowania się do zasad korzystania z forum. W przypadku łamania zasad użytkownik mimo rejestracji może utracić prawo do publikacji wypowiedzi bez akceptacji administratora

=>Bezpłatna rejestracja

ODPADY, RECYKLING - Wszelkie prawa zastrze�one
 
 
 
 
 
 
 
EKO Partnerzy