Generalnie unos z procesów przeładunku benzyn jest na tyle duży, że warto i trzeba to liczyć - są stawki za przeładunek beznyn określone. W przypadku paliw mniej lotnych (olej napędowy czy opałowy itp.) sensu nie ma, chociaż - jak w przypadku każdej cieczy (a nawet ciała stałego) - coś tam paruje (sublimuje) ;-) W którymś z projektów rozporządzenia ws. wykazów nawet tabela "specjalna" była przygotowana dla "paliw płynnych" jednak ostatecznie - pewnie z powodu braku "mocnych" wskaźników i innych danych, pozostawili tylko benzyny. Jeśli byś poszukał na forum, to byś znalazł mnóstwo wątków i postów dotyczących emisji z przeładunku oleju napędowego czy opałowego. Tylko problem w tym - co normalne - że nikt nie jest w stanie (tak mi się wydaje bo nigdy nie dostałem odpowiedzi) podać źródła swoich wiadomości (wskaźników emisji). Tak wieć palcem na wodzie pisane nie ma znaczenia ;-)
Co do malowania lamperii... Chiałem zwrócić uwagę, ze firma - jaka by nie była - płaci za każdą emisję gzaów lub pyłów do powietrza! Nawet tą niewielką jaka powstaje w wyniku użycie 3 puszek lakieru w spraju do odnowienia zderzaków w wózkach widłowych, małej puszki Hammerite'a to odnowienia barierki na schodach czy puszki żółtej emalii do namalowania znakó ostrzegawczych na schodach czy niskich stropach ;-) Bo to niejednokrotnie kilka razy większa opłata wychodzi niż za przełądunek oleju napędowego na całkiem dużej stacji paliw ;-)))