Portal branży recykling, odpady, ochrona środowiska - gartija.pl

forum dyskusyjne

pytaj, ... odpowiadaj, ... dyskutuj , daj się poznać innym jako fachowiec w branży

Aby prawidłowo korzystać z serwisu, należy włączyć w przeglądarce obsługę JavaScript.
Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy jej producenta.
Działy tematyczne

informacja o odpadach, potrzebna czy nie?

Wysłany - 2011-06-07 14:42
Odsłony - 4032
GOŚĆ
Mam pytanie ad interpretacji ustawy odpadach w temacie informacji o odpadach. Należy ją składać w momencie wytwarzania do 100 kg odpadów niebezpiecznych. Czy wtedy w informację wpisuję juz wszystkie wytwarzane przeze mnie odpady? Ostatnio wpisałam wszystkie i w urzędzie zwrócono mi uwage że powinny byc tylko te dajmy na to świetlówki, bo one "powodują" koniecznośc złożenia informacji. Czyli reasumując mogę wytwarzać odpady inne niz niebezpieczne do 5 ton bez zadnej informacji, mimo iz podlegam pod informację z powodu tych dwóch swietlówek?
Jak złożyłam inf. o odpadach w której wpisałam wszytskie odpady jakie zamierzam wytwarzać a potem wytworzyłam jeszcze inny kod, ktorego nie zawarłam w informacji, a wpiszę go w zbiorcze zestawienie czy bedzie to traktowane jako wytworzenie bez złozonej informacji, której kopie przecież urząd posiada....
Odpowiedz na tę wiadomość
Obserwuj wątek

Oferty biznesowe związane z tematem wątku dyskusji

Odpowiedzi

Re: informacja o odpadach, potrzebna czy nie?

Wysłany - 2011-06-07 22:37:32
Jeżeli idzie o odpady niebezpieczne to w informacji podajesz wszystkie odpady niebezpieczne, jakie przewidujesz do powstania - oczywiście sumarycznie może ich być max 100 kg / rok

Informacje o odpadach innych niż niebezpieczne składasz dopiero jak wyjdzie, że możesz przekroczyć 5 ton / rok.

Jeżeli złożysz informacje a później powstanie u Ciebie odpad którego tam nie ujełaś to może to być potraktowane jak wytworzenie odpadu bez złożenia stosownej informacji - 5 tyś zł kara więc lepiej złożyć taka informację rozszerzoną o ten odpad zwłaszcza, że nie ma na to opłaty skarbowej żadnej.

Re: informacja o odpadach, potrzebna czy nie?

Wysłany - 2011-06-08 09:51:00
GOŚĆ
No tak, czyli w zbiorczym zestawieniu mogę mieć wszystkie odpady inne niż niebezpieczne byleby nie było ich więcej niż 5 ton i nie mieć ich wpisanych w informacji? teraz przy tych karach to każdy woli byc ostrozny, dzięki!

Re: informacja o odpadach, potrzebna czy nie?

Wysłany - 2011-06-19 13:48:54
GOŚĆ
Witam forumowiczów .
Bardzo mnie ostatnio interesują te tematy więc zapytam czy tu nie zaistniała pomyłka od Autora

Tak jest:
- No tak, czyli w zbiorczym zestawieniu mogę mieć wszystkie odpady inne niż niebezpieczne byleby nie było ich więcej niż 5 ton i nie mieć ich wpisanych w informacji? teraz przy tych karach to każdy woli byc ostrozny, dzięki!

Według mnie powinno być tak ?

No tak, czyli w zbiorczym zestawieniu ( rocznym sprawozdaniu do Marszałka województwa)
mogę mieć wszystkie odpady inne niż niebezpieczne byleby nie było ich więcej niż 5 ton i nie mieć ich wpisanych w informacji? teraz przy tych karach to każdy woli byc ostrozny, dzięki!

Czy ja dobrze to rozumie ?

I aby rozwiać moje wątpliwości :
Przykład:
- jeśli moja firma będzie wytwarzała do 100 kg odpadów niebezpiecznych i 4 Mg odpadów innych niż niebezpieczne to muszę :
- w Starostwie tylko złożyć informację o planowanych rodzajach i ilościach wytwarzanych odpadów niebezpiecznych.
- nie informujemy o innych odpadach ( 4 Mg)

W rocznym sprawozdaniu do Marszałka Województwa wykazujemy wszystkie wytworzone odpady i ich ilości ?
Czyli wiadomo :
- odpady niebezpieczne
- i inne odpady do 5 ton

Poproszę o opinie bo bardzo mi się mieszało w tym temacie.
Pozdrawiam

Re: informacja o odpadach, potrzebna czy nie?

Wysłany - 2011-06-20 09:34:00
GOŚĆ
No tak, powinno byc tak, jak napisałeś

Re: informacja o odpadach, potrzebna czy nie?

Wysłany - 2011-06-22 12:43:24
Żeby było jasne:
W rocznym sprawozdaniu do Marszałka Województwa wykazujemy wszystkie wytworzone odpady i ich ilości:
- odpady niebezpieczne
- i inne odpady.

Co do Informacji, to z doświadczenia wiem, że w niektórych urzędach należy również wymienić odpady inne niż niebezpieczne i podać ich ilości, nawet jeżeli łączna masa odpadów innych niż niebezpieczne nie przekroczy 5Mg/rok. Niebezpieczne wiadomo, jak pisano wcześniej, do 100kg trzeba wpisać.
Warto zadzwonić do właściwego Starostwa i zapytać czy wymagają aby wpisać do Informacji poza odpadami niebezpiecznymi również odpady inne niż niebezpieczne nawet jeżeli ich łączna masa nie przekroczy 5Mg. Tak to jest w praktyce chociaż Ustawa o odpadach jest tylko jedna.

Re: informacja o odpadach, potrzebna czy nie?

Wysłany - 2011-06-22 14:47:07
GOŚĆ
No i własnie o to mi chodziło, niby nie powinno a jest tak jak piszesz , w jednym urzędzie tak, w drugim tak, więc chyba zostane przy swoim i będę wpisywała wszytskie odpady

W tym miejscu mogą być prezentowane oferty biznesowe związane z tematek wątku dyskusji

Ilość rekordów 1 do 6 z 6

UWAGA!!! - zanim wypełnisz formularz przeczytaj uważnie

info

REGULAMIN

Nazwy pól wymaganych zostały pogrubione

Autor -
(identyfikator do 12 znaków)

Jeśli chcesz by inni użytkownicy serwisu mogli się z Toba skontaktować - zarejestruj się

Temat(do 60 znaków)
Treść (do 1500 znaków)
nie może zawierać danych kontaktowych, email, www, ofert biznesowych
Kod z obrazka wpisz w poniższe pole

Twój wpis zostanie opublikowany po akceptacji treści przez administratora

Jedynie wpisy użytkowników zarejestrowanych publikowane są na forum bez koniecznej akceptacji administratora. Nie zwalnia to jednak z koniecznosci stosowania się do zasad korzystania z forum. W przypadku łamania zasad użytkownik mimo rejestracji może utracić prawo do publikacji wypowiedzi bez akceptacji administratora

=>Bezpłatna rejestracja

ODPADY, RECYKLING - Wszelkie prawa zastrze�one
 
 
 
 
 
 
 
EKO Partnerzy