Pomocy finansowej należy szukać w : 1) gminie (GFOŚiGW- Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej), 2) powiecie (Powiatowy FOŚiGW), 3) Wojewódzkiem FOŚiGW). Korzystanie z jednego funduszu nie zamyka drogi do dotacji z innego funduszu. Należy jednak zorientować się czy urzędy te dotują prace związane z eternitem. Jeśli nie to właściciel posesji sam ponosi koszty w całości.
Należy skorzystać z usług firmy, która ma zezwolenie na transport i/lub unieszkodliwianie odpadów azbestowych. Radzę jednak zorientować się czy któryś z sąsiadów lub ktoś w okolicy w najbliższym czasie nie będzie demontował dachu z azbestem, ponieważ firmy transportowe nie przyjadą jednorazowo po małe ilości, a jeśli zechciałyby to finansowo będzie to dla Pana/Pani nieopłacalne. Radzę więc dogadać się z firmą, któraby przy okazji odebrałaby zdemontowany już azbest. Koszty transportu i unieszkodliwiania odpadów azbestowych są duże: średnio - transport 5zł/km a unieszkodliwianie 1 tony od 300 - 600 zł.