Aby prawidłowo korzystać z serwisu, należy włączyć w przeglądarce obsługę JavaScript. Jeżeli nie wiesz jak to zrobić, skorzystaj z pomocy jej producenta.
Witam, bardzo proszę o pomoc specjalistów i praktyków lakierników w kwestii bilansu LZO dla lakierni samochodowej. Czy jest jakaś fachowa literatura lub normy wg. których jest możliwe określenie ilość LZO zawartej w związanej na powierzchni samochodu powłoce - LZO w produktach o wartości handlowej. Może jako praktycy jesteście w stanie określić tą ilość?
Czy samochód jest produktem w którym jest LZO? Przecież z powłoki samochodu już się LZO nie uwolni, podczas nakładania tej powłoki to tak ale z uzytkowanego samochodu no to chyba nie. Produkty o wartosci handlowej z LZO to ja rozumiem jako właśnie lakiery, farby , rozpuszczalniki które są w sklepach a nie samochody. Myśląc tym tokiem to też meble trzeba by zaliczyć do produktów z LZO - raczej bzdura.
LZO jak nazwa wskazuje są lotne... Więc się ulatniają ;-) Skąd mają więc być w powłoce? Czym jest powłoka lakiernicza w ogóle? Może w tej kwestii lepiej się podszkolić? zamiast szukać informacji ile LZO jest w powłoce lakierniczej na samochodzię czy jakimkolwiek innym produkcie?
Witam wlo.Nie jest to do końca wszystko takioe łatwe jeśli chodzi o sporzadzenie tego bilansu.Ja sporządzałem bilans lzo i został on zakwestionowany przez kontrolujacego.A dlatego że nie podałe zawartości lzo w odpadach.Bilans miałem zachowany.Ale kontrolujacy stwierdził że nie ma lzo w odpadach.Oytóz zaczerpnąłem opini już wszedzie chyba.Skąd wziąć tę wartosc/ Napisałem pismo do Labolatotrium Wios i przysłali mi ofertę na sporzadzenie pomiarów w odpadzie
(lzo corg),.Jak wiemy bilans sporzadza sie bez przeliczania na wegiel organiczny.Ico teraz?
Też sprawa prosta - jeśli nie ma LZO uwzględnionych w odpadach to jest 0. A jak jest zero w odpadach to ta ilość jest w emisji... Więc jest zawyżona emisja.
Pytanie - po co liczycie bilans LZO w lakierniach samochodowych? Czyżby to były lakiernie fabryczne? Ludzie (firmy) którzy takie lakiernie mają (obsługują), raczej nie szukają pomocy na forach w internecie...
Materiały malarskie stosowane do renowacji karoserii pojazdów w warsztatach samochodowych nie podlegają przepisom o standardach emisyjnych z instalacji, w tym przepisom o LZO (bilans LZO). Do renowacji, napraw karoserii samochodów należy stosować materiały lakiernicze, zawierające lotne związki organiczne w ilościach zgodnych z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 16 stycznia 2007 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących ograniczenia emisji lotnych związków organicznych powstających w wyniku wykorzystywania rozpuszczalników organicznych w niektórych farbach i lakierach oraz preparatach do odnawiania pojazdów (Dz. U. Nr 11, poz. 72 z późn. zm.).
Nie wiemy jak jaest podstawa do sporządzenia bilansu bo nam nie opowiedział pytający ;-) Ja zapytałem o to, jednak bez odzewu.
Na pytanie "i co teraz?" mam równie prostą odpowiedź: zlećcie analizę lepszemu laboratorium. Jeśli wiesz co "wchodzi" do bilansu, wystarczy zlecić analizę ilościową wskazanych substancji. Naprawdę to najmniejszy problem.
Ja powtórze pytanie - po co robić ten bilans? Produkujecie pojazdy?
Pytanie do do gościa z 12:48: dlaczego jego zdaniem stosowanie lakieru zawierającego ok.42% a nawet 84% LOZ (zgodnie z przytoczonym rozporzadzeniem) miałoby nie podlegać standardom emisyjnym? Wartością graniczną dla procesów powlekania jest wyłącznie ilość zużywanych LOZ>0,5 Mg/rok
Ludzie! (ad. GOŚĆ z 2009-09-03 09:04:06) - czy wy naprawdę nie rozumiecie co się mówi? Nie znacie przepisów? Czy tylko odwracacie specjalnie kota ogonem?
Nikt nie mówi, że stosowanie lakierów o limitowanej zawartości LZO nie podlega standardom emisyjnym! Pytania cały czas są o stosowany w lakierni proces! Jeśli to lakiernia samochodowa - o ile nie jest to fabryczna lakiernia - WSZELKIE PROCESY NAKŁADANIA POWŁOK NA SAMOCHODY ODNAWIANE NIE PODLEGA PRZEPISOM O STANDARDACH! To takie trudne do zrozumienia?
A powlekanie powlekaniu nie jest tożsame... Polecam się douczyć ;-)
Sprawa wałkowana jest już od lat - dokładnie od wejścia dyrektywy 2004/42/WE, która zmieniła dyrektywę 1999/13/WE (standardy emisyjne) i zmiany naszego rozporządzenia w sprawie standardów (właściwie nowego rozporządzenia z 2005 r. bo to nie zmiana rozporządzenia z 2003 a nowe było), a ciągle pokutują jekieś dziwne stanowiska w prostej w końcu sprawie...
Jak chcecie być specjalistami, sami sprawdźcie a nie opierajcie się na plotkach czy na przekonaniu o nieomylności miernych "specjalistów" z urzędów czy "firm doradczych" wyspecjalizowanych w "pisaniu wniosków" ;-)
Ale burza! Na szczęście wszystko się wyjaśniło. Miałam takie podejrzenie, po przeczytaniu załącznika nr 7, że lakierowanie renowacyjne samochodów osobowych nie podlega standardom, chociaż moje wątpliwości wzbudził pkt. 2), no i co z pozostałymi pojazdami, tam już nie ma słowa "nowe"? A lakierów byłam pewna.
To ja z gość z 2009-09-03 09:04:06
UWAGA!!! - zanim wypełnisz formularz przeczytaj uważnie
Forum nie jest stosownym miejscem do prezentacji
postów o charakterze reklamowym
(oferty), takie posty nie będą prezentowane na forum
Na forum nie bedą prezentowane posty w stylu:"Jestem zainteresowany proszę o kontakt", "Zainteresowanych proszę o kontakt" itp. Forum jest miejscem prowadzenia dyskusji i takim powinno pozostać - nie jest to skrzynka kontaktów biznesowych!!
Jeśli chcesz zamieszczać podpis z danymi kontaktowymi - skorzystaj z abonamentu "Poszerzony"
wpisz na forum stosowną wiadomość (oznacz dział tematyczny "Biznes opinie i wskazówki"). Pamętaj jednak, iż w odpowiedziach dane biznesowe/kontaktowe będą traktowane jako "Treść zablokowana"
Doswolona jest prezentacja danych typu: nazwa firmy,miejscowość, nazwa produktu
"Treść zablokowana" - treść posta dostępna dla użytkowników
abonamentów "Poszerzony" lub "Podstawowy PLUS" (po zalogowaniu) bez dodatkowych kosztów.
Z dniem 2007-11-01 jako "Treśc zablokowana" będą traktowane dane biznesowe, kontaktowe (adres, email, www, tel) jak również posty których głównym wątkiem jest prośba o kontakt.
Zastrzegamy sobie prawo do usuwania takich informacji lub całych postów.