Wymień szkło na wrzos |
W najbliższy piątek i sobotę, 14 i 15 października br., w wybranych sklepach sieci Biedronka, odbędzie się zbiórka opakowań szklanych wymienianych na sadzonkę rośliny doniczkowej. Celem kolejnej wspólnej akcji firmy Carlsberg Polska i sieci Biedronka jest budowanie i wzmacnianie świadomości ekologicznej wśród konsumentów w obszarze segregacji opakowań szklanych i recyklingu. W ubiegłym roku w akcji wzięło udział ok. 15 tys. osób, które zebrały ponad 25 ton szkła. Patronat nad akcją objęły organizacja odzysku Rekopol oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Już w nadchodzący piątek i sobotę klienci sieci Biedronka w sześciu miastach Polski będą mogli wziąć udział w II edycji akcji ekologicznej – "Pielęgnujemy EKOzwyczaje", zorganizowanej przez Biedronkę i Carlsberg Polska. Każdy, kto ma w domu opakowania szklane, takie jak butelki czy słoiki, będzie mógł je przynieść do sklepów Biedronka objętych akcją. Ta społeczna akcja odbędzie się w wybranych sklepach, znajdujących się w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu oraz Lublinie, w godzinach od 10.00 do 16.00.
Podczas edukacyjnej akcji "Pielęgnujemy EKOzwyczaje" na parkingach sklepów, w specjalnie oznakowanych namiotach będą wydawane wrzosy. W zamian za dostarczenie pięciu opakowań szklanych, klient otrzyma sadzonkę wrzosu. Jeden klient będzie mógł otrzymać maksymalnie trzy roślinki doniczkowe.
"Docierając każdego dnia do blisko 2,5 mln klientów w 750 lokalizacjach w całej Polsce zdajemy sobie sprawę ze skali naszego działania i wykorzystujemy to w celu propagowania dobrych praktyk. Sukces ubiegłorocznej akcji skłonił nas do jej powtórzenia. W ten sposób uzupełniamy nasze codzienne działania związane z segregacją odpadów i ochroną środowiska."- mówi Sylwia Krzyżycka, Dyrektor Działu Kontroli Jakości Jeronimo Martins Dystrybucja.
"Efekty wspólnej ubiegłorocznej akcji wskazują dużą potrzebę organizowania takich inicjatyw edukacyjnych. Od lat prowadzimy odpowiedzialną politykę ekologiczną i czujemy szczególną powinność wyjaśniania naszym konsumentom, co należy czynić z pustą butelką. Dlatego zachęcamy do segregacji odpadów i tak jak w przypadku tej akcji - promujemy recykling opakowań szklanych." - mówi Adam Pawełas, Menedżer ds. Środowiska w Carlsberg Polska.
Patronat merytoryczny nad akcją objęła organizacja odzysku Rekopol, która zapewni profesjonalny, proekologiczny recykling zgromadzonego szkła oraz Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
"To bardzo skuteczna inicjatywa, dlatego w pełni ją popierając, po raz drugi objęliśmy nad nią patronat. Wierzymy bowiem, iż tego rodzaju działania promują w naszym społeczeństwie pozytywne i odpowiedzialne postawy wobec środowiska naturalnego i uwrażliwiają na potrzebę segregacji opakowań i recyklingu" – przekonuje doc. dr Monika Madej, Rektor Wyższej Szkoły Ekologii i Zarządzania w Warszawie.
Komunikacja wydarzenia odbywa się na poziomie sklepów objętych tą akcją społeczną poprzez plakaty i ulotki. Materiały te przedstawiają mechanizm ekologicznej akcji oraz treści edukacyjne, które koncentrują się na korzyściach dla środowiska naturalnego, wynikających z właściwej segregacji odpadów szklanych. Ulotki prezentują jednocześnie prawidłowy sposób segregowania odpadów szklanych w domach i na osiedlach mieszkaniowych.
Akcją ekologiczną zostały objęte poniższe sklepy sieci Biedronka:
Poznań |
ul. Bobrzańska 19 |
Poznań |
ul. Piątkowska 78 |
Poznań |
ul. Łukaszewicza 43 |
Kraków |
ul. Powstańców 3 |
Warszawa |
ul. Zwoleńska 122/128 |
Warszawa |
ul. Warszawska 42 |
Warszawa |
ul. Światowida 53e |
Lublin |
ul. Wolska 8A |
Lublin |
ul. Magnoliowa 1 |
Lublin |
ul. Diamentowa 19 |
Szczecin |
ul. Janickiego 24 |
Szczecin |
ul. Kresowa 1 |
Szczecin -Mierzyn |
ul. Welecka 2 |
Wrocław |
Armii Krajowej 37 |
Wrocław |
ul. Kiełczowska 70 |
Warto zobaczyć
Wykonamy stronę www dla Twojej firmy
Przykładowe szablony strony