KTO NIE PRZYNIESIE - ODPADA! |
Segregowanie odpadów to najlepszy sposób na dbanie o środowisko naturalne, bo zmniejsza się ilości trafiające na wysypiska śmieci. Ma to jednocześnie sens finansowy dla każdego, bo segregacja to mniejsze opłaty za wywóz śmieci z naszych domów. Nasza akcja miała dwa cele: zachęcenie do segregacji i uświadomienie konsumentom korzyści z tego wynikających. Warto, aby Polacy pamiętali, że opakowanie, które właśnie wyrzucają może być cennym źródłem surowców lub stać się śmieciem zalegającym wysypiska. To zależy wyłącznie od każdego z nas. Dodatkowo zachęcaliśmy konsumentów do zgniatania pustych butelek PET oraz puszek po napojach. Dzięki temu każdy może przyczynić się do zredukowania aż o 2/3 emisji CO2 powstałej podczas transportu pustych opakowań do zakładów recyklingu. To naprawdę żaden wysiłek, a wielka korzyść z punktu widzenia czystości środowiska naturalnego. Duża popularność, jaką cieszyła się sobotnia akcja pokazuje, że warto promować tą ideę, a segregacja odpadów spotyka się z roku na rok z coraz większym zainteresowaniem i zrozumieniem Polaków – przekonuje Iwona Jacaszek, Dyrektor ds. Korporacyjnych w Coca-Cola HBC Polska.
Odzew społeczny, z jakim się spotkaliśmy podczas akcji i komentarze jej uczestników potwierdzają słuszność organizowania tego rodzaju inicjatyw, które pomagają w budowaniu świadomości ekologicznej Polaków. Jako odpowiedzialny producent napojów w opakowaniach uważamy, iż edukowanie i zachęcanie do segregacji opakowań może znacząco zmniejszyć ilość cennych surowców wtórnych na wysypiskach śmieci, co ma niewątpliwie pozytywny wpływ na nasze środowisko – podkreśla Jagoda Jastrzębska, Kierownik ds. Rozwoju Odpowiedzialnego Biznesu w Carlsberg Polska.
W ostatni weekend punkty zbiórki na parkingach Tesco w 14 miastach odwiedziło ponad 20 tysięcy osób, co potwierdza, że temat segregacji opakowań jest ważny dla naszych klientów. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w naszej wspólnej, czwartej edycji EKOakcji – mówi Łukasz Kędzior, organizator akcji z ramienia TESCO Polska.
Szczegółowe dane dotyczące zebranych odpadów w podziale na miasta:
|
zebrane ilości [kg] |
||
adres |
szkło |
tworzywa |
aluminium |
1. Kraków- Kapelanka |
1260 |
220 |
10 |
2. Warszawa- al. KEN |
2600 |
450 |
10 |
3. Warszawa- Gocław |
2800 |
1800 |
0 |
4. Łódź- Bałuty |
1160 |
140 |
0 |
5. Wrocław – ul. Długa |
1660 |
378 |
42 |
6. Poznań - ul. Mrągowska |
936 |
310 |
0 |
7. Włocławek – ul. Kruszyńska |
1440 |
240 |
24 |
8. Szczecin - ul. Milczańska |
1200 |
200 |
100 |
9. Tarnów (Galeria Gemini) |
440 |
200 |
0 |
10. Lublin- ul. Orkana |
1020 |
150 |
50 |
11. Olsztyn- ul. Pstrowskiego |
140 |
25,5 |
14,5 |
12. Gorzów Wielkopolski - ul. Słowiańska |
160 |
700 |
0 |
13. Gdańsk- Chełm, ul. Cienista |
300 |
250 |
0 |
14. Częstochowa - ul. Drogowców |
520 |
310 |
25 |
15. Gliwice- ul. Łabędzka |
200 |
480 |
30 |
15836 |
5853,5 |
305,5 |
Warto zobaczyć
Wykonamy stronę www dla Twojej firmy
Przykładowe szablony strony